وقتی این روزها مردم روزی چند بار بسیاری از چهره ها را در فضای مجازی می بینند و لحظه به لحظه از زندگی آن ها باخبر هستند، دیگر به دیدن عکس و ویدئوی آن ها در فضای مجازی عادت کرده اند و احساس می کنند دیگر نیازی نیست آن ها را روی پرده سینما ببینند یا حتی درباره بعضی از آن ها، منتظر نیستند که با رسانه ای گفت وگو کنند، چون آن ها هر روز در فضای مجازی و در محافل مختلف در حال صحبت کردن هستند.
حضور همیشگی، همه جا
کافی ا ست نگاهی های تصویری اکران های مردمی فیلم ها بیندازید یا روزانه سری به صفحه شخصی بسیاری از چهره ها و سلبریتی ها در فضای مجازی بزنید و کمی اینستاگرام را بالا و پایین کنید. متوجه می شوید در طول روز تصویر آن ها را چندین و چند بار نه تنها در صفحه خودشان، بلکه به بهانه های مختلف و در صفحه افراد مختلف خواهید دید. انگار چندان مهم نیست فروشگاه کدام سلبریتی افتتاح شده، سالن زیبایی کدام یک از آن ها شروع به کار کرده، برای صرف شام به رستوران چه کسی دعوت شده اند، حتی شاید این موضوع هم زیاد اهمیت نداشته باشد که این افتتاحیه و شام و جشن ها مربوط به یک چهره باشد یا نباشد، مهم این است که صاحب آن مراسم یا جشن، کسی است که حداقل در اینستاگرام و میان کاربران آن، خودش یک پا سلبریتی محسوب می شود و چند صد هزار دنبال کننده دارد. مهم این است که  تعدادی از بازیگران باید در همه این اتفاقات حضور داشته باشند و از آن مهم تر، به محض این که پای شان را در هرکدام از این مراسم ها می گذارند، عکسی از خود در فضای مجازی منتشر کنند و در قاب بسیاری از عکس هایی که به صورت اتفاقی و غیراتفاقی در فضای مجازی می بینیم حضور داشته باشند.
علاوه بر این عکس ها، بسیاری از هنرمندان روزانه با انتشار چند استوری و پست در صفحه شخصی شان، گزارش تصویری مفصلی از لحظه لحظه زندگی‎ شان می دهند، درباره اتفاقاتی که در جهان می افتد اظهارنظر می کنند، با بهانه و بی بهانه عکسی از چهره خودشان به اشتراک می گذارند، حتی اگر به مطب دکتری می روند، فرصت تبلیغات را از دست نمی دهند. حالا عکس هایی را که خودشان شخصاً منتشر می کنند به عکس و ویدئوهایی که دیگران از آن ها به اشتراک می گذارند اضافه کنید.
تماشاگری که دیگر منتظر نیست
بهنوش بختیاری، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی و ارژنگ امیرفضلی، تعدادی از بازیگرانی هستند که این روزها فیلم هایی مانند «هشتگ» و «لازانیا» را روی پرده سینماها در حال اکران دارند. اما چون این چهره ها جزو آن دسته از بازیگرانی هستند که پای ثابت قاب بسیاری از عکس هایی اند که در طول روز می بینیم، حضور فعال و همیشگی شان در فضای مجازی، آن ها را تبدیل به چهره هایی کرده است که دیگر عموم مردم منتظر دیدن آن ها بر روی پرده سینما نیستند و اصلاً شوق و رغبتی برای دیدن آن ها در خود احساس نمی کنند. تماشاگری که منتظر دیدن یک بازیگر روی پرده سینما نباشد، دیگر خیلی فرقی نمی کند که تماشاگر با یک فیلم خوب یا بد طرف است، پوستر یا عکس های فیلم نمی توانند او را به سینماها بکشاند. میزان فروش فیلم هایی مانند «لازانیا» و «هشتگ» در هفته اول اکران، گواه این مسئله است که اگر مخاطب دیگر حاضر نباشد برای دیدن فلان هنرپیشه در یک فیلم هزینه کند و به سینما برود، کمدی بودن فیلم هم کمک زیادی به دیده شدن و فروش آن نمی کند. بنابراین نمی توان از لطمه ای که این حضور همیشگی به حرفه و محبوبیت چهره ها می زند غافل شد.
خاموشی یک ستاره
این که یک هنرمند در فضای مجازی به اندازه ای برای مردم قابل دسترس باشد که دیگر دیدنش برای مخاطبان عادی شود، خطری است که حتی ستارگان سینما را هم در امان نمی گذارد و حضور همیشگی یک سلبریتی در همه موقعیت ها، به تدریج و در طول زمان او را از جایگاه اولیه اش در نزد تماشاگر پایین می آورد. نوید محمدزاده، امیر جدیدی، سارا بهرامی، باران کوثری، سحر دولتشاهی، هومن سیدی و بسیاری از سلبریتی هایی که به عنوان ستاره های سینما شناخته می شوند و حضورشان در یک فیلم، می تواند اثر چشمگیری بر فروش اثر داشته باشد، باید از جذابیتی که اسم شان در فهرست بازیگران یک فیلم دارد، مراقبت کنند تا تماشاگر همچنان منتظر دیدن کار جدید آن ها در سینما یا تئاتر باشد.

سلبریتی هایی که همه جا هستند

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای سهیل موزیک | دانلود آهنگ جدید با متن محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.