همه می دانیم که جانشین لامبورگینی آونتادور از قوای محرکه ی هیبریدی استفاده خواهد کرد.

گفته می شود این خودروساز ایتالیایی از پیشرانه ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و یک واحد کوچک الکتریکی و مجموعه باتری جمع وجور به منظور اطمینان از همخوانی این سوپر اسپورت جدید با قوانین آلایندگی و مصرف سوخت سخت گیرانه سود خواهد برد.

البته رود اند تراک گفته شاید این خودرو بجای باتری های لیتیوم-یون سنتی از ابر خازن ها استفاده کند.

ظاهراً لامبورگینی در حال آماده سازی یک هایپرکار تولید محدود با کد LB۴۸H است تا پیش نمایشی از قوای محرکه ی جانشین آونتادور داشته باشد. این خودرو بنابر شنیده ها از ابرخازن ها استفاده خواهد کرد تا از دست وزن بالای مجموعه باتری خلاص شود.

ابرخازن ها در جانشین لامبورگینی آونتادور

این ابر خازن ها نه تنها کوچک تر از باتری ها هستند بلکه می توانند در یک زمان کوتاه شارژ شده و انرژی را به دست آورند. لامبورگینی در حال کار با دپارتمان شیمی MIT به منظور توسعه ی این تکنولوژی است.

جایگزین آونتادور شاید از همان ابر خازن های هایپرکار LB۴۸H استفاده کند. این را مائوریزیو رجیانی می گوید. او اظهار داشته است:

ابرخازن ها در جانشین لامبورگینی آونتادور

ما اولین خودروسازی بودیم که در استارتر باتری آونتادور از ابر خازن ها استفاده کردیم و متقاعد شدیم که این ابر خازن ها بهترین و مناسب ترین راه حل برای یک سوپر اسپورت هستند.

رجیانی ادامه می دهد:

ما باید احساسات تولید شده توسط پیشرانه ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی را حفظ کنیم و واضح است که فاصله ی پرفورمنس ایجاد شده با الکتریکی سازی پر شود. افزایش گشتاور می تواند ارائه قدرت متناوبی به خصوص در دورهای پایین پیشرانه به همراه داشته باشد. این امر باعث ایجاد پرفورمنس بهتر می شود و بنابراین من انتظار دارم کم و بیش وضعیت کنونی حفظ شود. من متقاعد شده ام که پیشرانه ی ۱۲ سیلندر هنوز هم طول عمر زیادی حتی در عصر هیبریدی شدن خودروها دارد.

پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری لامبورگینی در نسخه ی آونتادور SVJ قدرت ۷۷۰ اسبی داشته و شاید با استفاده از واحد الکتریکی و ابرخازن ها، جانشین این سوپرکار قدرت بالای ۸۰۰ اسبی داشته باشد.

ابرخازن ها در جانشین لامبورگینی آونتادور

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای سهیل موزیک | دانلود آهنگ جدید با متن محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.