کانسپت لامبورگینی ترزو میلنیو را به یاد می آورید؟ این خودرو با همکاری MIT ساخته شده بود و می خواست یک سوپرکار الکتریکی با ساختاری فوق العاده سبک وزن و ظاهری بسیار آئرودینامیک را به نمایش بگذارد.

البته این یکی که با نام راتون شناخته می شود ظاهراً گیراتر است، حداقل سازنده ی آن یعنی دیوید پلیچیاری این عقیده را دارد. هدف او طراحی خودرویی بوده که نشان دهنده ی نسل جدید خودروهای مسابقه ای باشد، خودروهایی که از آئرودینامیک ساختارشکنی بهره برده و راه حل های فنی نوینی داشته باشند.

آئرودینامیک فعال راتون به صورت خودکار توسط حسگرهای خودرو مدیریت شده و باعث می شود خودرو در سرعت های بالا و هنگام عبور از پیچ ها پایداری مثال زدنی ای داشته باشد. نسل بعدی چرخ ها نیز به این موضوع کمک می کند چراکه ترکیبی از بخش های مگنتیک، الکترو استاتیک و… هستند. البته ما از طرز کار این چرخ ها مطمئن نیستیم اما خیلی علمی تخیلی به نظر می رسند.

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه ای!

دیگر ویژگی جالب توجه این کانسپت مجازی بافت بدنه است که گفته شده نورانی بوده و رنگ آن می تواند تغییر یابد بنابراین زمانی که رانندگان با خطری بالقوه مواجه شوند و یا اینکه در مسابقه خطری وجود داشته باشد رنگ خودرو عوض خواهد شد.

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه ای!

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه ای!

البته ظاهر خودرو همچون ویژگی های منحصربه فردش وجه اشتراک چندانی با کانسپت لامبورگینی ترزو میلنیو ندارد. جدای از چرخ های بزرگ، راتون تقریباً مشابه نسل بعدی خودروهای فرمول ۱ بوده ولی فاقد بال عقب می باشد.

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه ای!

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه ای!

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای سهیل موزیک | دانلود آهنگ جدید با متن محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.